سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک بسیجی دانش آموز
امید من به شما دبستانی ها است - امام رحمت الله علیه 

تصاویر متحرک برای گل روی شما


[ دوشنبه 93/5/27 ] [ 12:27 عصر ] [ SABER ] [ نظرات () ]
درسی که مرحوم کافی به یک بی‌حجاب داد
 
درسی که مرحوم کافی به یک بی‌حجاب داد

از آقای کافی نقل می کردند:


داشتم میرفتم قم، ماشین نبود، ماشین های شیراز رو سوار شدیم. یه خانمی هم جلوی ما نشسته بود،اون موقع هم که روسری سرشون نمی کردن!


هی دقیقه ای یکبار موهاشو تکون می داد و سرشو تکون می داد و موهاش می خورد تو صورت من. هی بلند می شد می شست، هی سر و صدا می کرد.


می خواست یه جوری جلب توجه عمومی کنه.


برگشت، یه مرتبه نگاه کرد به منو خانمم که کنار دست من نشسته (خب چادر سرش بود و پوشیه هم زده بود به صورتش)


گفت: آقا اون بقچه چیه گذاشتی کنارت؟ 


بردار یکی بشینه.


نگاه کردم دیدم به خانم ما میگه بقچه!


گفتم: این خانم ماست.


گفت: پس چرا اینطوری پیچیدیش؟


همه خندیدند.


گفتم: خدایا کمکمون کن نذار مضحکه اینا بشیم
.


یهو یه چیزی به ذهنم رسید.


بلند گفتم: آقای راننده!


زد رو ترمز.


گفتم: این چیه بغل ماشینت؟


گفت: آقاجون، ماشینه! 


ماشین هم ندیدی تو، آخوند؟!


گفتم: چرا؟! دیدم.


ولی این چیه روش کشیدن؟


گفت: چادره روش کشیدن دیگه!


گفتم: خب، چرا چادر روش کشیده؟


گفت: من باید تا شیراز گاز و ترمز کنم،

چه می دونم!


چادر کشیدن کسی سیخونکش نکنن ،


انگولکش نکنن ،


خط نندازن روشو ...


گفتم: خب، چرا شما نمی کشی رو ماشینت؟


گفت: حاجی جون بشین تو رو قرآن.


این ماشین عمومیه! 


کسی چادر روش نمی کشه!


اون خصوصیه روش چادر کشیدن!


"منم زدم رو شونه شوهر این زنه گفتم: این خصوصیه، ما روش چادر کشیدیم"


[ دوشنبه 93/5/27 ] [ 11:50 صبح ] [ SABER ] [ نظرات () ]

 

دزدان کفش! 

 

علامه حلی از علمای بزرگ شیعه در قرن هشتم است. کتابهای متعددی در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی دارد که همچنان محل مراجعه و استناد است. حکایتی از نبوغ و زیرکی ایشان در دفاع از تشیع و نشر مذهب اهل بیت نقل می‌کنم: 

 

سلطان محمد خدابنده که سنی بود برای حل مساله‌ای شرعی نامه‏اى برای علامه حلی نوشت و او را از حله به ایران ( ظاهرا زنجان مقر حکومت بوده) احضار کرد. در حالی که نمایندگان سلطان به سوى آن عالم رفته بودند، علمای اهل

سنت به سلطان گفتند: این مرد مذهبش باطل است چون رافضى است، و رافضیان عقل ندارند، و سزاوار نیست که پادشاه در طلب شخص خفیف العقل بفرستد. پادشاه گفت: چاره‏اى نیست از آنکه حضور پیدا کند. چون علّامه حلّى از حلّه آمد،

پادشاه تمام علماء مذاهب اربعه (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی)  را فرا خواند و در مجلسى گرد آورد. علّامه چون مى‏خواست وارد مجلس گردد، کفش‌های خود را به دست گرفته و داخل مجلس شد و گفت: السّلام علیکم،و در پهلوى سلطان

نشست. 

 

علماء تسنّن گفتند: اى پادشاه! آیا ما به تو نگفتیم که اینها ضعیف العقل هستند؟ سلطان گفت: از علّت تمام این کارهائى که نموده است از او سئوال کنید! علماء گفتند: چرا به سلطان سجده نکردى؟! و آداب ملاقات سلطان را ترک نمودى!؟

علّامه گفت: رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم سلطان بود و مردم فقط به او سلام مى‏کردند،و خلافى بین ما و شما نیست در اینکه سجده براى غیر از خدا جایز نیست! علماء عامّه گفتند: چرا در نزد سلطان نشستى؟


 

علّامه گفت: جائى غیر از آنجا خالى نبود. علماء گفتند: به چه علّت کفشهای خود را زیر بغل گرفتى، و با خود در مجلس آوردى، و این عملى است که از هیچ عاقل، بلکه از هیچ انسانى ( در چنین مجلسی) سر نمى‏زند؟ علّامه گفت: ترسیدم

که حنفى‏ها آنرا بدزدند، همچنانکه ابو حنیفه کفش رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله را دزدید. حنفى‏ها گفتند و فریاد برآوردند که: حاشا و کلّا ابدا چنین نیست، ابو حنیفه کى در زمان رسول خدا بود؟ تولّد ابو حنیفه بعد از صد سال از زمان وفات

رسول خدا، واقع شد.

 

علّامه گفت: فراموش کردم، شاید آن کسى که کفش رسول خدا را دزدیده باشد شافعى بوده است. شافعى‏ها صیحه زدند و گفتند که: تولّد شافعى در روز وفات ابو حنیفه بوده است، و نشو و نماى شافعى در دویست سال بعد از وفات رسول اللّه

بوده است.علّامه گفت: شاید آن دزد مالک بوده است! مالکى‏ها گفتند همان مطالبى را که حنفى‏ها گفته بودند. علّامه گفت: شاید آن دزد أحمد بن حنبل بوده است! حنبلى‏ها نیز همان گفتار شافعى را گفتند.

 

علّامه در این وقت متوجّه به سلطان شد و گفت: اى پادشاه، دانستى که هیچ یک از رؤساء مذاهب اربعه در زمان رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله نبوده‏اند، و در زمان اصحاب رسول خدا نیز نبوده‏اند، و این مطلب یکى از بدعت‏هاى آنان است

که از میان مجتهدین خود فقط این چهار نفر را انتخاب نموده‏اند، و اگر احیانا در میان آنان فردى باشد که به مراتب از آن چهار نفر برتر باشد باز جایز نمى‏دانند که بر خلاف رأى یکى از این چهار نفر فتوا دهد.


 

سلطان محمّد گفت: هیچ یک از این چهار تن در زمان رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله نبوده‏اند، و در زمان صحابه نیز نبوده‏اند؟ همگى متّفقا گفتند: نه. علّامه گفت: امّا ما شیعیان همگى از امیر المؤمنین علیه السّلام که نفس رسول خدا


صلّى اللّه علیه و آله و برادر و پسر عمو و وصىّ آن حضرت است پیروى مى‏کنیم.

 

سلطان، شیعه شد و جماعتى را به سوى اقلیم‏ها و شهرها فرستاد، تا آنکه بنام دوازده خطبه بخوانند، و نام آنها را در مساجد و معابد بنویسند


[ شنبه 93/5/25 ] [ 1:2 عصر ] [ SABER ] [ نظرات () ]

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ شعر زیر شعری است که در دیدار شاعران با رهبر فرزانه انقلاب در روز 14 رمضان امسال خوانده شد و تحسین بسیاری از اهالی ادب را برانگیخت.

 

شعر «سعید غلامی» را از نظر می گذرانید:

 

فکرم همه جا هست ولی پیش خدا نیست

سجاده ی زر دوز که محراب دعا نیست

 

گفتند سر سجده کجا رفته حواست؟

اندیشه سیال من ای دوست کجا نیست

 

از شدت اخلاص من عالم شده حیران

تعریف نباشد! ابداً قصد ریا نیست!

 

از کمیت کار که هر روز سه وعده

از کیفیتش نیز همین بس که قضا نیست

 

یک ذره فقط کند تر از سرعت نور است

هر رکعت من حائز عنوان جهانی­ست

 

این سجده سهو است و یا رکعت آخر؟

چندیست که این حافظه در خدمت ما نیست

 

ای دلبر من تا غم وام است و تورم

محراب به یاد خم ابروی شما نیست!

 

بی دغدغه یک سجده راحت نتوان کرد

تا فکر من از قسط عقب مانده جدا نیست

 

هر سکه که دادند دو تا سکه گرفتند

گفتند که این بهره بانکی­ست ربا نیست

 

از بس که پی نیم وجب نان حلالیم

در سجده ما رونق اگر هست صفا نیست...

 

گویند که گنجی ست به هر سجده، بیایید!

من رفتم و پیدا نشد ای دوست، نیا! نیست...

 

به به! چه نمازی­ست همین است که گویند

راه شعرا دور ز راه عرفا نیست...


[ شنبه 93/5/25 ] [ 12:58 عصر ] [ SABER ] [ نظرات () ]

تلنگــُـری بــہ خـــودم ... 

 

بدست منتظر در دسته 

بعضی خیال می کـنند این کــہ افضل اعمال انتظار فرج است، بـہ این معناست کــہ انتظار داشتـہ باشیم حضرت با عده ای کــہ خواص اصحابشان هستند یعنی 313 نفر و عده ای غیرخواص ظهور کـنند  ... بعد دشمنان را از روی زمین

بردارند، امنیت و رفاه و آزادی کـامل را برقرار کـنند، آن وقت بـہ ما بگویند بفرمایید!.. ما انتظار چنین فرجی را داریم و می گوییم افضل اعمال هم انتظار فرج است! (یعنی بگیر و ببند، بده بـہ دست من!) 

 

  

نـہ، انتظار فرج داشتن یعنی انتظار در رکـاب امام بودن و جنگیدن و احیانا شهید شدن، یعنی آرزوی واقعی و حقیقی مجاهد بودن در راه حق، نـہ آرزوی این کــہ تو برو کـارها را انجام بده، بعد کــہ همـہ کارها انجام شد

و نوبت استفاده و بهره گیری شد آن وقت من می آیم! ... مانند قوم موسی ... کــہ اصحاب پیامبر اکرم گفتند: یا رسول الله! ما مانند قوم موسی نیستیم ، وقتی بـہ نزدیک فلسطین کـه عمالقـہ در آنجا بودند رسیدند و دیدند

یکـ عده مردان جنگی در آنجا هستند...  گفتند: موسی! «فاذهب انت و ربک فقاتلا انا هیهنا قاعدون»

1 ما اینجا نشسته ایم تو و خدا بروید بجنگید آنجا را تصفیـہ و از دشمن خالی کـنید، خانـہ را آب و جارو بزنید، وقتی برای ما خبر آوردید کــہ هیچ خطری نیست، فقط باید برویم راحت بنشینیم و از نعمتها استفاده کـنیم، ما به آنجا می آئیم!

موسی گفت: پس شما چی؟ شما هم وظیفـہ دارید کــہ دشمن را کــہ خانـہ شما را اشغال کـرده است از خانـہ تان بیرون کنید. .. اصحاب پیغمبر مانند مقداد گفتند: یا رسول الله! ما آن حرف را نمی زنیم کــہ بنی اسرائیل گفتند. ما می گوئیم:

یا رسول الله شما اگر فرمان بدهید کــہ خودتان را بدریا بریزید، بدریا می ریزیم، بـہ آتش بزنید، بـہ آتش می زنیم. ..


انتظار فرج داشتن یعنی واقعا در نیت ما این باشد کـہ در رکـاب امام زمان و در خدمت ایشان دنیا را اصلاح کـنیم.


در زیارت امام حسین علیه السلام می گوئیم: «یا لیتنا کـنا معکـ فنفوز فوزا عظیما» (کــہ یک ورد شده برای ما و بـہ معنای آن هم توجـہ نمی کـنیم) یا ابا عبدالله! ای کاش ما با تو بودیم و رستگاری عظیم پیدا می کـردیم. ..


معنایش این است کـہ ای کـاش ما در خدمت تو بودیم و شهید می شدیم و از راه شهادت رستگاری عظیم پیدا می کـردیم...


آیا این ادعای ما از روی حقیقت است؟


افرادی هستند کـہ از روی حقیقت ادعا می کـنند ولی اکـثر ما کــہ در زیارتنامــہ ها می خوانیم، لقلقــہ زبانمان است... 

____________________________________

1-مائده/24

پ.ن::

 

سیاهی لشکر فیلم ها را دیده اید؟

تک تک شان دیده نمی شوند.

اصلن قرار نیست دیده شوند.

قرار نیست کار مهمی کنند.

فقط باید باشند.

بجنگند.

و گاهی هم کشته شوند.

دارم فکر می کنم توی لشکری از حق

به فرماندهی شما

سیاهی لشکر هم شوی خوب است!

خوب که نه عالی ست!

 

این خیال های عاشقانه ی من گاهی نفس گیر می شوند

درست مثل همین حالا .......


[ شنبه 93/5/25 ] [ 12:56 عصر ] [ SABER ] [ نظرات () ]

 

راهنمای خرید؛

گوشی های هوشمند طرفداران زیادی دارد مخصوصا اینکه روزانه محصولات جدیدی به بازار عرضه می شود که تنوع آنها را افزایش داده ست.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، خلاقیت در طراحی و کاربری متفاوت گوشی های هوشمند آنها را از هم متمایز می کند. بیشتر گوشی های هوشمند از امکانات زیادی برخوردارند که همین رقابت بین آنها را بیشتر می کند.


مصرف کنندگان و کاربران گوشی های هوشمند جدا از رنگ و طراحی های منحصر بفرد این تکنولوژی ها بیشتر به کاربرد و امکانات و ویژگی هایی که دارند توجه می کنند البته که طراحی و جذابیت های ظاهری یکی از عوامل جذب مشتریان است.

 

گوشی های هوشمند دیگر ابزاری برای برقراری تماس و ارسال پیامک نیستند بلکه انواعی از آنها با کیفیت بالا به عنوان یک دوربین فیل برداری و عکاسی، MP3 Player و برای نمایش فیلم و ویدئو هم مورد استفاده قرار می گیرند.


با تولید اپ های کاربردی تر امکانات گوشی های هوشمند افزایش یافته یافته است و بیش از پیش این محصولات کاربردی تر شدند. در هر صورت تهیه و خریداری گوشی های هوشمند نیز مثل خرید هر محصول دیگری در زندگی نیاز به یکسری نکاتی دارد که باید قبل از خرید به آنها توجه کرد.

 

1-اطمینان پیدا کنید که به یک گوشی هوشمند نیاز دارید.


گاهی اوقات شاید خیلی از افراد نیازی به این همه امکانات در یک گوشی نداشته باشند بنابراین باید انواع ساده تر را انتخاب کنند. نیاز مصرف کنندگان به محصولات متفاوت است و گاهی اوقات ممکن است انواع ساده تر این گوشی ها پاسخ گوی نیاز روزانه ی کاربران باشد و البته گاهی هم هر چقدر این گوشی ها امکانات بیشتری داشته باشند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.


مثلا داشتن GPS، سیستم عامل های جدید، ارسال ایمیل و... از امکانات گوشی های هوشمند است بنابراین باید قبل از خرید نیاز خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که به یک گوشی هوشمند نیاز دارید یا خیر.

 

2-استفاده از برندهای معتبر.


برای خرید گوشی های هوشمند مبالغ زیادی پرداخت میشود بنابراین شناخت برندهای مختلفی که این گوشی ها را تولید می کنند بسیار مهم است در این زمینه فروشگاه های بزرگی که به فروش این محصولات می پردازند می توانند به شما کمک کنند تا از برندهای با کیفیت برای خرید استفاده کنید. بیش از هر چیزی هزینه برای پرداخت این گوشی های هوشمند کاربران را ملزم می کند تا قبل از خرید خوب دقت کنند که از مارکهایی با کیفیت بلا خریداری نمایند.

 

3-بودجه بندی مناسب.


با توجه به نوع گوشی هوشمندی که مد نظر شماست باید بودجه ی کافی هم برای خرید آن وجود داشته باشد. البته ممکن است نیاز مشتریان به این گوشی ها متفاوت باشد که البته انواع ساده تر ان قیمت کمتری دارند اما گوشی های هوشمند جدیدتر و با امکانات بیشتر قیمت بالایی دارند که شما به تناسب نیازی که دارید از این گوشی های هوشمند خریداری کنید.


البته تنوع قیمت در گوشی های هوشمند زیاد است اما بودجه بندی که برای خرید انجام میدهید باید به تناسب کیفیت و ارزش محصولی که برای آن پول پرداخت میکنید باشد.

 

4-کیفیت بالای سیستم و سخت افزارها و نرم افزارها


انتخاب یک گوشی هوشمند برای استفاده ی روزانه یعنی انتخاب یک سیستم عامل که مجموعه ای از برنامه ها و نرم افزارها را در خود جای میدهد بنابراین کیفیت بیش از هر چیزی باید مد نظر قرار بگیرد مخصوصا در تهیه ی گوشی های هوشمند با قیمت بالا اهمیت سیستم عامل ها و نرم افزارها بیشتر می شوند کاربرانی که بیشتر از گوشی های هوشمند خود استفاده میکنند طبعا علاقمندند که از به روزترین نرم افزارها و برنامه ها در گوشی هوشمند استفاده کنند پس قبل از خرید حتما باید از گوشی مد نظر خود تحقیق کنید.

 

5-زمان کافی برای خرید.


سعی کنید برای خرید کالاها در زندگی هر چند که قیمت بالایی نداشته باشند زمان بگذارید خرید عجولانه و با بی حوصلگی معمولا نتیجه ی خوبی نخواهد داد پس از اینکه همه ی فاکتورها برای خرید را بررسی کردید و توجه کافی هم به نکات کیفیتی داشتید باید برای خرید زمان مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید در هنگام خرید نیز با فروشندگان مشورت کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. زمان کافی برای خرید به خرید بهتر و با دقت بیشتر کمک می کند.


[ دوشنبه 93/5/20 ] [ 9:4 صبح ] [ SABER ] [ نظرات () ]

عاشق این متن هستم!!!

مردی در حال مرگ بود.. وقتی که متوجه مرگش شد خدا را با جعبه ای در دست دید.

خدا: وقت رفتنه ! مرد:به این زودی ؟ من نقشه های زیادی داشتم !

خدا: متاسفم ولی وقت رفتنه.

مرد: در جعبه ات چی دارید؟

خدا: متعلقات تو را.

مرد: متعلقات من؟ یعنی همه چیزهای من ؛ لباسهام ، پولهایم و ......

خدا: آنها دیگر مال تو نیستند آنها متعلق به زمین هستند.

مرد: خاطراتم چی؟

خدا: آنها متعلق به زمان هستند. مرد: خانواده ودوستهایم ؟ خدا: نه ، آنها موقتی بودند. مرد: زن و بچه هایم ؟ خدا: آنها متعلق به قلبت بود. مرد: پس وسایل داخل جعبه حتما بدنم هستند!

خدا: نه، نه .... آن متعلق به گردوغبار هستند.

مرد: پس مطمئنا روحم است! خدا: اشتباه می کنی، روح تو متعلق به من است. مرد با اشک در چشمهایش و با ترس زیاد جعبه در دست خدا را گرفت و باز کرد و دید خالی است!

مرد دلشکسته گفت: من هرگز چیزی نداشتم؟

خدا : درسته. تو مالک هیچ چیز نبودی!

مرد: پس من چی داشتم؟

خدا: لحظات زندگی مال تو بود. هرلحظه که زندگی کردی مال تو بود. ........ زندگی فقط لحظه ها هستند................ قدر لحظه ها را بدانیم و لحظه ها را دوست داشته باشیم


[ شنبه 93/5/18 ] [ 1:7 عصر ] [ SABER ] [ نظرات () ]

اشتباه های رایج انتخاب رشته 

گاهی این اشتباه‌ها آن‌قدر کوچک است که مشکلی جدی در انتخاب رشته به وجود نمی‌آورد، اما بعضی وقت‌ها اشتباه‌های انتخاب رشته،

 مسیر تحصیلی داوطلب کنکور را به طور کلی تغییر می‌دهد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چه آن زمان‌ها که انتخاب رشته به صورت دستی انجام می‌شد و داوطلب کنکور با احتیاط

 سعی می‌کرد برگه کاغذ انتخاب رشته را تا نزند و تمیز نگه دارد و چه حالا که دیگر خبری از قلم و کاغذ نیست و همه فرآیند انتخاب

 رشته به صورت اینترنتی انجام می‌شود، همیشه خطا و اشتباه در مرحله انتخاب رشته وجود داشته است.

 

گاهی این اشتباه‌ها آن‌قدر کوچک است که مشکلی جدی در انتخاب رشته به وجود نمی‌آورد، اما بعضی وقت‌ها اشتباه‌های انتخاب رشته،

 مسیر تحصیلی داوطلب کنکور را به طور کلی تغییر می‌دهد.

 

برخی از این خطاها هم به قدری بین داوطلبان کنکور، تکراری و رایج شده که دیگر بی‌اغراق می‌توانیم بگوییم همه داوطلبان در

 معرض خطر اشتباه?های رایج انتخاب رشته قرار دارند. اصلا هم فرق نمی‌کند که شما شاگرد زرنگ باشید یا رتبه کنکورتان شش

 رقمی باشد، همه کنکوری‌ها می‌توانند قربانی خطاهای ساده‌ای در مرحله انتخاب رشته شوند و براحتی زحمت و تلاشیک سال آنها بر

 باد برود.

 

رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با جام‌جم به ذکر رایج‌ترین اشتباه?هایی پرداخت که هر ساله طیف وسیعی از کنکوری‌ها مرتکب آن

 می‌شوند. وقتی می‌گوییم اشتباه?های رایج، یعنی آن دسته از خطاهای تکراری که فقط منحصر به چند نفر از داوطلبان نیست و هر

 ساله صدها داوطلب، در دام آن گرفتار می‌شوند. انتخاب رشته کنکور 93 از ساعت 23 دیشب تا بیست و دوم مرداد ادامه دارد و از

 امروز هزاران داوطلب کنکوری، درگیر فرآیند انتخاب رشته هستند که توجه به این نکات ساده و کلیدی می‌تواند انتخاب رشته بهتری

 را برای داوطلبان رقم بزند.

 

ابراهیم خدایی تاکید می‌کند که یکی از رایج‌ترین اشتباه?های انتخاب رشته بین کنکوری‌ها، بی‌توجهی داوطلبان به مقطع تحصیلی است.

 به گفته این مقام مسئول، بارها شده است که داوطلبان کنکور به سازمان سنجش آمده‌ و عنوان کرده‌اند در مرحله انتخاب رشته،

 اصلا حواسشان به مقطع تحصیلی رشته‌ها نبوده است.

 

مثلا فرض کنید داوطلبی 60 رشته محل را در فرم انتخاب رشته وارد کرده است که بجز انتخاب 35 این داوطلب، دیگر رشته‌ها در مقطع

 کارشناسی انتخاب شده باشد. حالا در چنین شرایطی، خدایی می‌گوید ما حدس می‌زنیم احتمالا داوطلب در مرحله انتخاب مقطع تحصیلی

 اشتباه کرده است ولی در صورت اعتراض داوطلب، نمی‌توانیم کاری کنیم؛ چون احتمال دارد حق بقیه داوطلبان پایمال شود.

 

این از جمله اشتباه‌های رایجی است که به گفته این مقام مسئول، هر ساله میان بسیاری از کنکوری‌ها اتفاق می‌افتد.

 

از شهر محل تحصیل مطمئن شوید

 

اشتباه رایج بعدی کنکوری‌ها در این مقطع حساس تحصیلی، توجه نکردن به شهر محل تحصیل است. این هم از آن اشتباه‌هایی است که

 به قول خدایی، شاید در ظاهر ساده به نظر برسد ولی هر ساله با داوطلبان کنکور زیادی روبه رو می‌شویم که به سازمان سنجش

 می‌آیند و می‌گویند در مرحله انتخاب رشته، اصلا نمی‌دانسته‌اند فلان شهر را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند.

 

خطای بعدی که کمی پیچیده‌تر از اشتباه قبلی است، بی‌توجهی به موقعیت مکانی پردیس‌های پولی دانشگاه‌هاست؛ اشتباهی که به باور

 خدایی، طی این سال‌ها بارها اتفاق افتاده است. مثلا همه می‌دانیم که دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شهر تهران واقع شده ولی خیلی

از داوطلبان به گمان این‌که پردیس‌های این دانشگاه نیز در شهر تهران قرار دارد، این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند،

 غافل از این‌که پردیس‌های دانشگاهی الزاما در همان شهر دانشگاه مرکزی قرار ندارد. به طور مثال، یکی از پردیس‌های همین

 دانشگاه امیرکبیر در واحد ماهشهر در جنوب کشور قرار دارد و همچنین بسیاری از پردیس‌های دانشگاهی نیز در شهر دیگری

 جدای از شهر دانشگاه مرکزی قرار دارند، اما برخی داوطلبان به این نکته مهم، توجه نمی‌کنند.

 

رشته انتخابی‌تان، پولی از آب درنیاید

 

اشتباه فاحش بعدی در فرآیند انتخاب رشته، توجه نکردن به رشته‌های پولی است. خدایی عنوان می‌کند: هرساله داوطلبان زیادی

 بدون توجه به این‌که تحصیل در کدام رشته محل، پولی است یا این‌که تحصیل در کدام رشته‌ها رایگان است، دست به انتخاب‌هایی

 می‌زنند که بعد از قبولی در آن رشته، از انتخاب‌هایشان پشیمان می‌شوند.

 

مثلا خیلی از داوطلبان گمان می‌کنند تحصیل در واحد بین‌الملل یک دانشگاه دولتی، رایگان است، در حالی که حتی گاهی هزینه تحصیل

 در واحدهای بین‌الملل برخی دانشگاه‌های دولتی، بسیار گران‌تر از دانشگاه‌های غیردولتی تمام می‌شود.

 

جدای از این اشتباه?های رایج، خطا در وارد کردن رقم درست انتخاب رشته، تطبیق ندادن فرم پیش‌نویس انتخاب رشته با فرم نهایی

 آن، جا انداختن یک کد محل و در نتیجه به هم خوردن کل فرم انتخاب رشته هم از دیگر اشتباه?های مصطلحی است که می‌تواند

 آینده تحصیلی کنکوری‌ها را دستخوش تغییر کند.

 

اشتباه?های غیرفنی را هم دریابید

 

مجموع این اشتباه?های رایجی که به آن اشاره کردیم، اشتباه‌های فنی است که به گفته رئیس سازمان سنجش، کنکوری‌های زیادی

 را در طول این سال‌ها گرفتار کرده است، اما داوطلب باید حواسش باشد در دام اشتباه?های غیرفنی در فرآیند انتخاب رشته هم گرفتار

 نشود.

 

بی‌توجهی به رشته مورد علاقه، مراجعه به موسسات غیرمجاز انتخاب رشته، استفاده نکردن از ویژه‌نامه‌ها و نرم‌افزارهای انتخاب

 رشته‌ای که سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار داده است یا بهره نبردن از اطلاعات فارغ‌التحصیلان و استادان همان رشته‌ای

 که به آن علاقه داریم، از دیگر اشتباه?های غیرفنی است که می‌تواند داوطلب کنکور را در مرحله انتخاب رشته مناسب به

 خطا بیندازد./

 


[ شنبه 93/5/18 ] [ 1:1 عصر ] [ SABER ] [ نظرات () ]

می توانید این مسأله را حل کنید؟؟


میتوانید این مسأله را حل کنید؟؟ ??????


در طول دوماه جنگ تقریبا 17500 کیلومتر مربع از خاک کشورمان اشغال شد.


در طول هشت سال دفاع مقدس تقریبا 213250 نفر شهید شدند.


در بدن انسان سالم تقریبا 5و نیم لیتر خون وجود دارد.


مساحت کف دست انسان تقریبا 76 سانتیمتر مربع است.



حال حساب کنید:

برای پس گرفتن هر وجب این خاک چقدر خون ریخته شده ؟؟؟؟ ?????


جواب: براى هر وجب خاک ایران ، تقریبا 51 قطره خون شهید داده شده .



بماند که عده‌ای هم زخمى و جانباز شدند که خون گرمشان در مناطق جنگى بوى تازگى می‌دهد.


شهدا شرمنده ایم..


[ سه شنبه 93/5/14 ] [ 12:22 عصر ] [ SABER ] [ نظرات () ]

وصیت‌نامه امام(ره)، چراغ راه آیندگان 

جوانان خودشان برای استقلال کشور و ملت شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند

وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در تاریخ 1368.03.15 یک روز پس از ارتحال حضرت امام خمینى(ره)، متن وصیتنامه، حسب‌الامر ایشان به وسیله رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت‌الله خامنه‏‌اى در مجلس

خبرگان براى نخستین بار مفتوح و قرائت گردید.

 

گزارش کامل این جلسه از طریق رسانه‏‌هاى گروهى پخش شد و متن دستخط وصیتنامه نیز در اختیار امت اسلامى قرار گرفت.

وصیتنامه امام خمینى(ره) چشمه حکمتى است که از دل مصفا و الهى آن حضرت جوشیده و بر قلم مبارکش جارى گردیده تا حجّتى دیگر بر تبیین سیره عملى آن بزرگوار باشد و راه را پیشاپیش، بر همه شبهات و تردیدها و القائات

خنّاسان مسدود کند.

 

امام خمینى(ره) نگارش وصیتنامه سیاسى و الهى خویش را که در حقیقت پیام جاوید و خلاصه همه وصایا و پیام هاى زندگى ایشان است- در تاریخ 26 بهمن 1361 به پایان رسانده و نسخه‌اى از آن را طى پیامى به تاریخ 22 تیر 1362 نزد خبرگان اولین دوره مجلس خبرگان رهبرى به امانت سپردند.

 

متن کامل وصیتنامه امام خمینى(ره)، به عنوان پیام جاودانه ایشان در جلد پایانى صحیفه امام(به عنوان آخرین سند) درج شده است.


 

اهمیت مراکز تعلیم و تربیت

از امور بسیار با اهمیت و سرنوشت‌ساز مسئله مراکز تعلیم و تربیت از کودکستان‌ها تا دانشگاه‌ها است که به واسطه اهمیت فوق‌العاده‌اش تکرار نموده و با اشاره می‌گذرم. باید ملت غارت شده بدانند که در


نیم قرن اخیر آنچه به ایران و اسلام ضربه مهلک زده است قسمت عمده‌اش از دانشگاه‌ها بوده است. اگر دانشگاه‌ها و مراکز تعلیم و تربیتِ دیگر با برنامه‌های اسلامی و ملی در راه منافع کشور به تعلیم و


تهذیب و تربیت کودکان و نوجوانان وجوانان جریان داشتند، ‌هرگز میهن ما در حلقوم انگلستان و پس از آن امریکا و شوروی فرو نمی‌رفت و هرگز قراردادهای خانه خراب‌کن بر ملت محروم‌ غارتزده تحمیل


نمی‌شد و هرگز پای مستشاران خارجی به ایران باز نمی‌شد و هرگز ذخائر ایران و طلای سیاه این ملت رنجدیده در جیب قدرت‌های شیطانی ریخته نمی‌شد و هرگز دودمان پهلوی و وابسته‌های به آن اموال

ملت را نمی‌توانستند به غارت ببرند و در خارج و داخل پارک‌ها و و یلاها بر روی اجساد مظلومان بنا کنند و بانک‌های خارج را از دسترنج این مظلومان پر کنند و صرف عیاشی و هرز‌گی خود و بستگان خود نمایند.


اگر مجلس و دولت و قوه قضاییه و سایر ارگان‌ها از دانشگاه‌های اسلامی و ملی سرچشمه می‌گرفت ملت ما امروز گرفتار مشکلات خانه‌برانداز نبود. و اگر شخصیت‌های پاکدامن با گرایش اسلامی و ملی به


معنای صحیحش، نه آنچه امروز در مقابل اسلام عرض اندام می‌کند، از دانشگاه‌ها به مراکز قوای سه‌گانه راه می‌یافت، امروز ما غیر امروز، و میهن ما غیر این میهن، و محرومان ما از قید محرومیت رها،


و بساط ظلم و ستمشاهی و مراکز فحشا و اعتیاد و عشرتکده‌ها که هر یک برای تباه نمودن نسل جوان فعال ارزنده کافی بود، در هم پیچیده و این ارث کشور بر باد ده و انسان برانداز به ملت نرسیده بود. و


دانشگاه‌ها اگر اسلامی، انسانی‌، ملی بود، می‌توانست صدها و هزارها مدرس به جامعه تحویل دهد؛ لکن چه غم‌انگیز و اسفبار است که دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها به دست کسانی اداره می‌شد و عزیزان ما به


دست کسانی تعلیم و تربیت می‌دیدند که جز اقلیت مظلوم محرومی همه از غرب‌زدگان و شرق‌زدگان با برنامه و نقشه دیکته شده در دانشگاه‌ها کرسی داشتند؛ و ناچار جوانان عزیز و مظلوم ما در دامن این گرگان وابسته به ابرقدرت‌ها


بزرگ شده و به کرسی‌های قانونگذاری و حکومت و قضاوت تکیه می‌‌کردند، و بر وفق دستور آنان، یعنی رژیم ستمگر پهلوی عمل می‌کردند.


اکنون بحمدالله تعالی دانشگاه از چنگال جنایتکاران خارج شده. و بر ملت و دولت جمهوری اسلامی است در همه اعصار، که نگذارند عناصر فاسد دارای مکتب‌های انحرافی یا گرایش به غرب و شرق در دانشسراها و دانشگاه‌ها و


سایر مراکز تعلیم و تربیت نفوذ کنند و از قدم اول جلوگیری نمایند تا مشکلی پیش نیاید و اختیار از دست نرود.


 

و وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد.


[ سه شنبه 93/5/14 ] [ 12:18 عصر ] [ SABER ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

عضو بسیج دانش آموزی شهرستان اردبیل
موضوعات وب
امکانات وب



بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 66833